Curățenie… în alimentație. 7 sfaturi utile

No comments

Dacă aveți mai multă mâncare junk decât fructe și legume, dacă ingredientele simple nu au loc de produsele procesate, e momentul pentru curățenie…

Înlocuiește făinoasele cu alimente bogate în fibre
Aruncă de pe rafturi alimentele super-procesate, precum cerealele bogate în zahăr pe care le serveați la micul dejun, biscuiți sau chipsuri. Toate făinoasele, pâinea albă, pastele și orezul alb pe care corpul le procesează cu greu trebuie înlocuite cu variantele lor integrale, quinoa și hrișcă.


„Activează” nucile, semințele și cerealele
Dacă vei consuma alimente crude precum salate, legume, nuci sau semințe îți vei ajuta corpul să se detoxifieze mai ușor. Pentru mai multe enzime și nutrienți, poți pune oleaginoasele, semințele și cerealele la germinat, făcându-le astfel și mai ușor de digerat. Renunță la carnea roșie, la mezeluri și optează pentru meniuri vegetariene. Adaugă în dietă ierburi aromatice și condimente.

Aprovizionează-te cu fructe și legume de sezon
Încearcă să cumperi fructe și legume de la producătorii locali, iar dacă acest lucru nu este posibil, optează pentru vegetale organice. Au mai puține pesticide și chimicale, iar ficatul le va procesa mai ușor.

Consumă oțet de mere
Sistemul digestiv poate deveni leneș în sezonul rece când suntem tentați să consumăm alimente grase și dense caloric. Nutriționiștii ne sfătuiesc să consumăm o linguriță de oțet de mere dizolvat într-un pahar cu apă înainte de fiecare masă și să asezonăm fiecare salată cu o cantitate generoasă de oțet.

Înlocuiește cafeaua cu smoothie sau suc de fructe și legume
Înlocuiește cafeaua de dimineață cu un smoothie verde sau cu un suc de legume. Aceste băuturi sunt bogate în antioxidanți și nutrienți, care energizează, îmbunătățesc digestia și echilibrează nivelul colesterolului.

Alege uleiuri sănătoase
Renunță la lipidele trans și folosește alternative prietenoase cu inima. Alimentele procesate precum margarina, dulciurile din comerț sau chipsurile conțin grăsimi hidrogenate care cresc nivelul colesterolului rău LDL. Optează pentru grăsimi de calitate, precum uleiul de măsline, semințele de in, chia sau cânepă, tahini, unt de arahide, migdale, avocado și pește gras.

Consumă super-alimente
Anumite fructe, precum mango, papaya, afinele și cireșele, sunt considerate de nutriționiști super-alimente, grație conținutului ridicat de antioxidanți, vitamina C, beta-caroten, care întăresc sistemul imunitar și combat efectul radicalilor liberi.

Sursă: jurnalul.ro

ALTE ȘTIRI DIN LIFESTYLE / MONDEN GĂSEȘTI AICI

Prietenii Tăi Știu?

ALTE ARTICOLE

Niciun Comentariu.

Lasă Un Comentariu